سرمربی تیم فوتبال ایران: سوپرمن نیستم
نوشته شده توسط : abbuse
سرمربی تیم ملی ایران

مربی پرتغالی می‌گوید فقط سوپرمن می‌تواند یک‌تنه اوضاع فوتبال ایران را سر و سامان دهد

در فاصله دو روز تا رویارویی ایران و قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، امروز (دوشنبه ۲۷ فوریه) در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. کی‌روش در مورد انتظاراتی که در ایران از او وجود دارد گفت: "من نیاز به حمایت دارم. تنهایی نمی‌شود کار کرد. شاید سوپرمن بتواند، اما من نمی‌توانم. اگر فکر می کنید یک سوپرمن پیدا می‌کنید که بیاید و فوتبال ایران را از اوضاع فعلی‌اش نجات دهد، سخت در اشتباه هستید."

کی‌روش با انتقاد از فضای فوتبال ایران و ذهنیت حاکم بر آن گفت: "یک نفر را نشان دهید که بگوید فضای فوتبال ایران به فضای حرفه‌ای نزدیک شده است. اگر کسی چنین باوری دارد، حتما روی کره مریخ راه می‌رود!"

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران همچنین فشردگی بازی‌های لیگ برتر ایران را امری طبیعی در فوتبال جهان دانست: "زمانی که در منچستر یونایتد یا رئال مادرید بودم، یک بازیکن طی ۳۳ روز ۱۱ تا ۱۳ مسابقه انجام می‌داد. این یعنی یک بازی در کمتر از سه روز. بازیکنان ما در حال حاضر چنین آمادگی را ندارند. اما اگر مقابل تیم های اروپایی قرار بگیریم، نمی‌توانیم به آنها ببازیم و بعد بگوییم بازیکنان خسته بودند. اگر قرار است به جام جهانی برویم و در آنجا ببازیم، اصلا بهتر است نرویم. باید از الان خیلی جدی کار کنیم و از هیچ بهانه‌ای سوء استفاده نکنیم."

کی‌روش با ابراز نارضایتی از تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر ایران گفت: "من با شجاعت می‌گویم که تعداد تیم ‌های لیگ برتر ایران باید کاهش یابد." او همچنین پیشنهاد کرد در میان ۱۶ تیم لیگ برتر، یک تیم فقط از بازیکنان زیر ۲۲ سال تشکیل شود".

تیم ملی ایران روز چهارشنبه (۲۹ فوریه) در آخرین بازی از دور اول مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در تهران با قطر روبرو می‌شود، و به همین دلیل هفته گذشته یک بازی دوستانه با اردن برگزار کرد. این بازی با گلی که محمد قاضی در وقت‌های تلف شده برای ایران زد، ۲-۲ مساوی تمام شد.

اما با وجود توقف مقابل حریفی نه چندان مطرح، کی‌روش از این بازی تدارکاتی راضی به نظر می‌رسد: "بازی تدارکاتی مناسبی مقابل اردن انجام دادیم و من از تعهد و روحیه جنگندگی بازیکنان تا آخرین لحظه آن مسابقه خوشحالم و آنها را تحسین می‌کنم. ما در این اردو به بازیکنان جدیدی فرصت حضور در تیم ملی دادیم؛ بازیکنانی چون یعقوب کریمی، رضا حقیقی و شجاع خلیل آزاد."

بازی روز چهارشنبه ایران مقابل قطر، که درست یک روز قبل از تولد ۵۹ سالگی کی‌روش - انجام می‌شود، در سرنوشت ایران برای صعود از گروهش تأثیری ندارد، چرا که ایران با کسب ۱۱ امتیاز از ۵ بازی قبلی صعودش به مرحله گروهی بعدی را قطعی کرده، اما برای صعود به عنوان تیم اول گروه، باید حتما از این بازی امتیاز بگیرد. قطر با ۹ امتیاز و بحرین ۶ امتیاز در رده های بعدی این گروه هستند و برای صعود به مرحله بعد چشم به بازی‌های چهارشنبه شب دارند.





:: برچسب‌ها: نور , جشنواره , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: